And now it's on, again....

Vad var det vi sa?
Internet och övrig icke-verbal kommunikation strular till det?

Mjo, lite så är det.
Jag röstar i framtiden "NEJ!" till atta ta diskussioner, beslutstaganden och övriga viktigheter via facebook, sms eller sånt skit.

Senast på tapeten formulerade jag ett sms (i mitt tycke) kanske kort, men konsist.
Uppfattades fel, blev en situation som nu är kaosartad,
det känns relativt hopplöst just nu,
och jag har mått piss och tycker det är SKITTRÅKIGT.
I försök att "förklara" hur tanken var,
tas den inte emot, utan avfärdas. 

Hade den här situationen uppstått om man hade pratat IRL, istället? 

Kanske, kanske inte.

Saker kom fram som jag önskar man vänner sinsemellan ska kunna säga ändå, utan vidare upprörda känslor.
Det är ju så livet är! 

Tycker man att någon agerar fel, säger man det, och personen i fråga kan lära sig något av det,
och växa som människa. 
Lära sig av sina misstag är ju det bästa man kan göra. 

Jag hoppas det blir mer sådant i framtiden, 
om problem uppstår. 
Jag ska också bli bättre på att "säga ifrån", för det gör man för sällan.

But now, It just sucks..

 


 
 
 


Kommentarer
Postat av: Eve

Jag är glad att jag har nån att bitterfittesnacka med <3 VAD skulle jag vara utan sånt? :D

2011-06-01 @ 18:49:01
URL: http://eveseden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback