A surprise,.

Okey, summering av gårdagen, som var den första på sjukvårdspraktiken,
jag har hamnat på en relativt kaotisk avdelning med stundvis mycket tempo, många patienter,
med mycket sjuikvårdsinsatser.
Mycket spännande, klumpen i magen finns där stundvis, men känns samtidigt väldigt bra.

Mycket bra är att det liksom på andra arbetsplatser inom vårdrelaterade yrken, är att det är nolltolerans emot rökning, vilket innebär att jag MÅSTE vara rökfri hela mina arbetspass, för kvällspassen har man ingen rast, utan ter när man hinner, och nej vi elever ska inte följa detta egentligen, men det blev så igår.
Så, rökfri mellan 13 - 22. Jisses. Gick bra igår, men det var länge sedan ciggen smakade så bra som när jag slutade jobbet igår. Asså shiiiiiit.

Kom hem igår, pratade lite med en vän, who needed a shoulder, eller mest lite sällskap.
Jag packade väskan, 14 minuter senare var jag där.
Helt rätt beslut.
Klockan ringde 06:56,
klädde på mig för att åka hem och göra ett skiftbyte med Daniel,  och ta barnen på morgonen.
Otroligt skönt att cykla hem i termobrallor och vinterjacka i tidiga morgonen friska luft,
man vaknade till ordetligt, ch var PIGG när ja klev innan för dörren PRICK 07:30, som utlovat.


Hade sett fram emot en solig cykeltur till stan strax, men ICKE, då snön yr utanför. Vad händer?
Snöstorm?

Biblioteket till 13, elelr sitta kvar hemma?
Ah,  ja vet redan svaret.

Gillar att jag har sjukvårdspraktik samtidigt som teori i Utvecklingsstörning och funktionshinder.
Bra kombo? ;)

Praktik
13:30 - 21:30,
notis idag: TA MED MAT!  :)

Kommentarer
Postat av: Eve

Superhjälte <3

2011-03-29 @ 12:44:25
URL: http://eveseden.blogg.se/
Postat av: Ida

Men åh, jag som trodde du jobbade imorse... hängde ju på stan helt själv från 9 till typ efter 13... ^^ Hoppas allt går bra!!

2011-03-29 @ 17:56:09
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback