Onsdagen - Check!

Börjar med att jag somnade 02:27, efter plugg, plugg och plugg,
och efter att jag tagit (vad jag hoppas ) vara min sista cigg.
Snodde en Prince light av Oskar, och rökte den på balkongen när klockan slog prick 02:00.
Den smakade inget. Vet inte om det berodde på att det var just Prince light, eller om min hjärna liksom inte ens ville reagera på smaken, så fick jag mindre att sakna. Anyway hoppas jag det går vägen nu.
Varit "rökfri" nu i 17timmar. (inklusive sömnen.) Men rökfri vakentid är 11timmar.
Kan säga att det var LÄNGE sen jag var utan at röka såhär länge.
Inte känt ngt spec under dagen, försökt att bara ta det coolt med alla uppkommande situationer som jag vet fått mig röksugen förut. (stress av olika slag) 
Men de va ju inte de ghär ja skulle skriva om!

Vaknar som vanligt av Viggo runt 06:14. Vägrar lyssna.   Han skriker till 6:30. Ja går upp, kissat igenom allting. Täcke, madrass, rubbet.
Kanon tänker jag,. Rycker upp, fårgar om han är hungrig.
Blir att fixa "rinnande gröt", som vi prövat att ge några mornar i flaskan, för att han kanske kan ligga i våran säng en halvtimme så en annan hinner vakna till liv innaan man reser sig. Det går bra ibland och ibland inte alls. 
Idag gick de halvbra. Funkade ungefär 7min.
Daniel går upp och jag ligger kvar, känner att huvudet är lite halvdåligt idag. Ajdå!
Vaknar 8:50 av att Elin ringer, vi ska skulle ju ses och lunch-grilla idag. Kom överens om att vädret som varnade för åska, fick ställa in dagens planer.    Senare blev dte iallafall pajfika hos Furin's, och det är ju inte illa med hemmagjort jordgubb och rabarberpaj! Mums! 

Vi hängde med familjen Furin från halv tre till ungefär kl 6, sen ilade vi hem, åt snabbmiddag och slängde barnen i dusch och sen i säng (Leo är för övrigt fortfarande vaken eftersom hans lillebror vägrar somna innan leo komemr in, för dom ska först busa typ timme och en halv )

Men nu är viggo sovande och Leo ska läggas.

Senare kommer Ida och hämtar en resväska för hon åker  till Skåne till Miche. :(
Många dagar utan Ida  ♥

Jag ska va duktig ikväll och läsa massor som ja tydligen missat, börjar bli ganska orolig att hnna med allt man ska göra, men det hopaps jag löser sig.

Imorgon blir det heldags plugg (4,5timmar) med undantag för en timme för träff med Thessan och en sovande Theo. :)  För länge sen vi träffades!  :)

Nu blir det kurering av halsen som hostar mer för varje natt, ringa läkaren imorog för tid Fredag.  Tycker lite synd om mig själv, faktiskt.   Solen skiner och jag får ingen promenad, och INGA CIGG! 




Kommentarer
Postat av: Ida

Och många dagar utan Hanna! Uhu.

Bra jobbat! Nu hoppas jag att du håller ner på ciggen, kanske du skriver i nästa inlägg hur det gått.. men vill iaf säga att du är duktig! Puss!

2010-05-20 @ 23:57:55
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback