När det blir för mycket,.

Och nej, ni fick återigen bli besvikna eftersom jag inte lyckats ladda upp alla hemska bilder jag tagit på mig dessa dagar jag varit sjuk.  Dom är både i färg, osminkade och ostylade. Helt neutrala Hanna.
Ja, dom kommer se ut som skit, och det är väl inte mer än rätt att man ibland visar upp sitt rätta "jag".

Jag tycker inte jag många dagar försöker övertyga andra om vad jag är,
(kanske om hur jag mår och inte mår, men det är för jag orkar inte alltid med att förklara och prata)

Men nu kom ja från ämnet lite.
Det skulle ju handla om ngt helt annat, och det är att nu föregående månad och säkert kommande, har det varit lite VÄL mycket utgifter, och kommer fortsätta vara så en stund till har jag en känsla av.

Kläder har behövst köpts, presenter till dop blev dyra, busskorten har gått varma,
och jag har i allmänhet behövt en knuff därbak, och då har jag "unnat" mig det i form av extra gott,
något från nätet eller kanske ngt från klädaffären (inte nödvändigtvis till mig alla gånger)

Barnen tex fick kläder här sist för 1300:- Och då skulle Leo bara fått en ny pyjamas,
sen hittade jag dom otroligt fina t-shirtarna, nya jeansen, otrolgit snygga cardiganen i rockstil,
Viggo fick ny tisha han också,
det mamma fick var ett par strumpbyxor
(som för övrigt gick sönder dagen efter, kanon!, och jag blev otroligt less när jag kom hem och inser att ja skulle fått 150:- rabatt om jag haft en lappjäkel med mig! )


Spana in några av plaggen som nu bor i grabbarnas garderob, spännande inför varmare dagar på dagis. :)

Först ut är Leos grejjor



Viggos grejj(or), som tyvärr inte alla fanns att hitta bild på, men får väl komma bild ngn gång när han växt i dom plaggen  :)


Sen fattas de en skitsnygg jacka till Viggo i typ bikermodell, och sen deras båda skinnjackor. Lovely! ♥
Även 1par byxor till Leo,. Jaja, man kan inte fixa in allt.

Och det slutar liksom inte här.
JAG behöver fylla ut min garderob, så därför har jag mycket av kvällen spenderat tid på Tradera, för att där finna mina fynd, som ja annars kan gå och köpa hutlöst dyrt i butiken, typ mina efterlängtade skinn(fejk)jackor, ny väska, byxor och säkert också skorna.  Kommer säkert kunna köpa alla plagg till pris av kanske 2 i nypris, och ja, man får gilla secondhand!
Tradera och Ebay hat gjort 2Hand aktuellt och hippt igen, eftersom man själv som privatperson tjänar pengar, om man lägger ner lite tid och är duktig. Det lönar sig, jag lovar!
Drar ett säljrace imorgon kväll, nu när det gått ut MASSOR med pengar så vore det skönt om det också kom ion lite slantar.  Rensat igen ut grabbarnas gamla 478 lådor med kläder i förrådet, coh går igenom mina kartongvis med stövlar och gamla jackor. Ni gör ingen nytta i lådor, go away!

Mina kommande "pulsköp" som ja vill kalla dom, för dom får vekligen min puls att slå lite extra,
jag bara MÅSTE ha er!
Och ja, jag tänker köpa alla, för ja kan. Slet häcken av mig december och januari, och det visade ju lönerna,
och sorgen över förlusten över sommarjobbet kräver faktiskt lite tröst, så,. My loved ones, come to me! ♥



Jackor a´399:- / styck, skorna 199:- och 129:- Tot 1126:- välspenderat

Nu, moffla deciliter chips, sen sova lite inför morgondagen..



Börja inte tro nån nåt gott
Tvivla jämt på löften du fått
Lämna inga dörrar på glänt
Alla bara spelar sitt spel den som följer regler gör fel
Lämna inga dörrar på glänt
Och tala aldrig om vem du är
Bättre ta emot än att ge

Spar på var minut

Fatta alltid snabba beslut

Hämta aldrig hjälp åt en vän
Han kan alltid lura dig sen
Lämna inga dörrar på glänt
Se dig inte om när du går
Ta den lilla njutning du får
Lämna inga dörrar på glänt





Och jag får bli bara en gnutta irriterad,
- det får man.

Jag vill skrika åt dig, vill få dig att fatta, hur livet fungerar
för andra människor.
(det är Faktiskt inte bara Du som har "problem")
Att det finns fler än du som haft det så, men faktiskt fått leva med det,
utan lyx, utan hjälp från omvärld,

Att inte tagit någon/speciellt mycket hjälp har aldrig handlat om
varken stolthet eller lathet,

det har handlat om att försöka ,
avsett livssituation hålla sig själv kvar på jorden,.

Det mesta brukar lösa sig, om man ens så mycket
som försöker med en millimeter av sig själ.


Jag har försökt, med säkert varenda cell i min kropp,
försökt få det att verka vettigt,
men ja tror inte vi lever i samma universum, du och jag.


Hur ska man orka göra det solo,
när det enda man känner är avundsjuka och ilska,
för att det (uppenbart) inte var så viktigt?





Avslutar med någon av dom gladare sakerna för dagen,
du rockas hårt i mitt huvud nu.


Listen to yourself
You're a hot mess
St-t-stutter through your words
Breaking a sweat
What's it gonna take to confess
What we both know
Yeah, I was outta town last weekend,
You were feeling like a pimp round your lame friends
Now your little party's gonna end
So here we go

Woohha-a-ohooh
You got a secret
woohha-a-ohooh
You couldn't keep it
woohha-a-ohooh
Somebody leaked it,
And now some sh*ts about to go down

Never thought that you would be the one
Acting like a slut when I was gone
Maybe you shouldn't
Kiss 'n' tell
You really should've kept it in your pants
Hearing dirty stories from your friends
Maybe you shouldn't
Kiss 'n' tell

Your looking like a tool not a bawler
Your acting like a chick, why bother?
I can find someone way hotter
with a bigger wow... well
'Cause I'm done with the ways thats you've messed up
You weren't smart enough to keep your stupid mouth shut
I'm so sick of it
I've had enough
I hope you cry

Woohha-a-ohooh
You got a secret
Woohha-a-ohooh
You couldn't keep it
Woohha-a-ohooh
Somebody leaked it
And now some sh*ts about to go down

Never thought that you would be the one
Acting like a slut when I was gone
Maybe you shouldn't
Kiss 'n' tell
You really should've kept it in your pants
Hearing dirty stories from your friends
Maybe you shouldn't
Kiss 'n' tell

Kiss 'n' tell

I hope you know
You gotta go
You
Get up and go
I don't wanna know
Or why your gross
You gotta go,
You
Get up and go
'Cause i dont wanna know

I never thought that you would be the one
Acting like a slut when I was gone
Maybe you shouldn't
Kiss 'n' tell
You really should've kept it in your pants
Hearing dirty stories from your friends
Maybe you shouldn't
Kiss 'n' tell

Maybe you shouldn't
Kiss 'n' tell



























Kommentarer
Postat av: Ida

Japp, för hela 99 kronor! Shit vad jag skämmer bort mig själv!! (hade en 200:- check....)

2010-03-05 @ 23:45:45
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Ida

Den där tröjan tänkte jag köpa till Viggen förut men visste inte om ni hade gillat den.. d'oh!

2010-03-05 @ 23:49:44
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Ida

Meh! Jag har kort på både de där skorna (svarta med remmar) och skinnjackan i min blogg sen förut.. ^^

2010-03-06 @ 19:30:44
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Ida

..såg att du kommenterat om Bellapengarna - de "lånade" jag ju av mig själv så att säga, det är ju inte så att jag köpte godis ISTÄLLET FÖR kattmat. Pengarna på Bella lägger man ut varje månad varesig man har pengar eller ej, you have to, och bara kattsanden kostar ju lixom 200 spänn.. den hade jag inte råd att köpa sist så då får man köpa en som är billigare (typ 65-70 spänn) som man ändå måste byta oftare så den är inte så mycket billigare.. Så oroa dig inte, hon får det hon ska, ´men jag köper aldrig en hel månads kattprylar på en gång - det blir tuuungt : )

2010-03-08 @ 08:55:12
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback