Som en stor blöt fläck

känner mig precis som rubriken. Som en stor blöt fläck.

Är tom på ork, på energi, på glädje, på lust, på MIG!!!

Leo är hemma med en veckas sjukskrivning efter Leo's sjukhusvistelse (som i ett senare inlägg kommer i lite bilder från helgen på UAS)

så nu är Buddah på dagis medans Leo (tyvärr) får roa sig dagarna långa genom att titta på alla filmer vi äger, fika framför TV:n och bråka med en totalt psykiskt mörbultad "mamma",
(eftersom ja mest känner mig en som skal av mitt forna jag, vill jag inte kalla mig för mamma dom här dagarna)

Jag viste att den här kursen jag nu går igenom i skolan, Vård och omsorgsarbeten skulle vara många och långa uppgifter, har jag försökt göra mig beredd och läst i boken innan uppgifterna skall lösas,
men det är ju hiskerligt svårt att läsa hela boken ´på gräns till 400 sidor, när ja vet att uppgifterna kanske kommer lösas med hjälp av dom första kapitlerna.    Svårt att känna sig taggad då.

Sen pricken över i:t kom när jag fick mail från läraren att ja måste göra om den sista uppgiften jag tampades med i förra kursen,   SKITSKITSKIT var det enda jag tänkte på.

Efter mycket om och men (läs svordomar och desperata skrik!) skickade jag nu in den IGEN, och hoppas på bättre betyg.   Tumhållning, Tack!

SÅ, dags att fortsätta med nästa.  Jag måste hitta på en story om en gamling ellr intervjua en, och vart hitar jag en gammal människa?
Jo, Min pappa är ju gammal, tänker jag då. Såklart att jag slår 2 flugor i en smäll, genom ett besök hos honom, och i tysthet lägga extra uppmärksamhet på dom saker som uppgiften skall innehålla.
Det som känns jobbigt då är ju att Leo måste vara med, eftersom han som sagt är hemma från dagis,
om ja inte kan locka ngn stackare att passa honom 2 - 3 timmar?  
Någon frivillig??  ;)

SÅÅÅ, nu ska ja sätta mig och läsa på om det friska åldrandet, ge Leo lunch, (och mig själv)
och sedan hämta Buddah och förhoppningsvis hinna med en upplivande promenad fram emot kvällen.

Herregud, när fick jag så mycket att göra???
(när jag tog på mig att läsa till uska, tänker ni nu)

Thank you, I know,,.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback