Momy´s high!

♥ Idag blev jag hemma från jobbet, och det är helt otroligt jäkla skönt!
Anledning till att jag blev hemma igår var denna:

Kanske inte syns så bra, men min hand blev knallröd, prickig och sved under huden som om ja hade världens brännskada, jätteobehagligt!  Stannade hemma Torsdag då handlederna på natten var ömma och lite svullna. Tänkte ja skulle fått mig en tid hos läkaren så jag kunde kolla om ev allergi blivit värre, men det var fullt. :/ 


Efter 3 dagar är jag slut i huvudet efter hamburgerecept, platser för allt i köket, morgonrutiner, strykning av arbetskläder, alla koder till alla dörrar och möjliga skåp, you name it!

Och mitt i allt det här, ska det finnas plats för att vara med familjen (som kommer komma först dom här veckorna) hinna sova, ev träffa vänner och övrig familj, hinna plugga till körkortet, och kören,.

När jag fick mitt schema för kommande arbetsveckor som innehåller 40h/vecka nu fram till 25/4, så kommer det inte finnas tid för att hinna vara med på kommande 2veckorns övningar, vilket betyder att jag inte kommer kunna vara med på TED-konserten.
Känns jättetråkigt, har ju repat och ställt i mig på att medverka. Övningsdag, ala torsdagsrep, alla låtar och koreografier, till ingen nytta?

Men jag måste välja jobbet före, de finns liksom inget annat sätt.
Måste nu meddela Marcus att jag inte kommer ha tid, fixa ersättare för fikat jag tog på mig att hjälpa Therese med 15/4, och fixa ersättare till mina grupper. Suck.  Det blev ju inte direkt mindre att tänka på nu.  Gah!



Dagen efter ser det ut enligt följande:

Pratade med Marcus, som tyckte jag varit med på så pass mycket nu att det nog inte gör ngt att jag missar kommande veckorns övningar,
så jag skulle verkligen försöka orka vara med tyckte han. Kul att han verkar vilja att man skall vara med,
hoppas bara jag orkar.

Idag är det långfredag,
och kvällen bjuder på F.I.L.T.H´s spelning på starLounge, ska bli kul att se va de blir för ngt. Bon-Jovi unplugged typ, va ja fattat det som.  :)

Nu ska jag köra igång smått med maten innan ja drar iväg. Vill dricka massor ikväll, för mkt i huvudet just nu!

Släppa på det för en kväll, nya tag till veckan, då blir det jobba natt i 2 veckor.   Briljant!

GLAD PÅSK!









Kommentarer
Postat av: Alexandra

Sådär brukade jag se ut efter jag varit långledig och kom tillbaka till jobbet.. Det är tvålen - allt tvättande osv. Antagligen är dina händer ovana vid den mängden tvättning som du utsätter dom för nu (med starka tvålar och desinfiktion (hur det nu stavas)). Det går över efter ett tag (om du inte är superkänslig såklart) och tills vidare tipsar jag dig att smörja in händerna så fort du har rast eller direkt när du slutar. (alltså, när du inte ska hantera maten osv) Hoppas det blir bättre snart!

2010-04-03 @ 21:25:10
URL: http://neijas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback