Vila i frid...

Idag var jag och Daniel på hans farmors begravning i Filipstad
Solen sken perfekt en sådan här dag, så det var iaf en bra dag för farmors begravning.
Vi lämnade av grabbarna bus till familjen Furin kl 09, kändes sisådär lagom skit kan ja väl erkänna,.
Skulle ju ändå vara ifrån dom minst 7 timmar. Jag har varit borta från dom tillräckligt mycket den här veckan, tycker jag,.
Menmen, väl framme i Filipstad halv 12, hämtade upp en liten blomma till farmor och sen åkte vi till kapellet.

Det var ett fint litet kapell vid sjön, fantastiskt läge, vilken utsikt!
Det var den närmaste familjen, 19 personer totalt, som ville säga farväl till deras mamma,farmor och gammelfarmor. Prästen var en väldigt jordnära herre som berättade mysiga minnen från farmors långa och händelsedrika 89-åriga liv.. Och hon måste ha varit nöjd efter allt hon hann göra. :)

Jag är glad att jag hann få träffa dig dom gångerna hemma hos dig när det var Oxhälja,
Du bjöd på traditionella kåldolmar som du själv lagar from scratch och välkomnade oss med en stor varm kram,
 och det märktes att du var väldigt mån om dina barnsbarnbarn, Leo och Viggo ♥

Nu slipper du ha ont,
och du får hälsa till min mamma där uppe.. ♥
Vila i frid, Margot

Kommentarer
Postat av: Ida

Kram ♥

2009-10-03 @ 21:23:51
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback