I det långa loppet,

Min tisdag börjar 8:20.
Hör viggo vara ledsen, dags att gå upp.
Leo redan klädd och viggo och D sitter vid frukostbordet och jag inser att även denna dag blir dom sena till dagis.
Eftersom jag inte ska stressa eller direkt ta några beslut låter jag D bestämma över huruvida dom ska till dagis eller ej, det är ju hans ungar också!?

Blir iaf att jag får ringa och kolla läget om Leo kan komma, vilet var okey.
Viggo blev hemma för ytterligare en vilodag, medans D och Leo drar iväg runt 8:53

Blev lite frukost i soffan, för viggo verkade gossugen. Lite juice, och viggo och jag delade på en macka med leverpastej. D kommer in genom dörren, klockan har hunnit bli 10. Hur lång tid kan det ta på dagis, de tar ju liksom vaddå, 11 minuter att gå? :/
Anyway.   Bokad dagen med kära Sandra, så ruint 11 skulle ja befinna mig på stan för lunch och bara lugnt häng med henne.  På vägen dit ringde jag ett samtal som jag hoppashoppas kanske kan göra livet lite enklare, ge mig lite mer livskvalité, återstår att se, kanske slutet på veckan vet jag mera?

Vi mötter vid Ica, jag och sandra. Blev lunch på amazing idag. Sen en latte-to-go från Mat&Kakugnen på väg till möbelhuset.
Hade hellre sagt att det var en latte-to-throw, så äcklig var den. Sorry ägarna!
Bränd, och mjölken hade liksom bildad en klump uppepå, så det var fullkomligt omöjligt at få ner det lilla socker jag fick tillsätta för att återställa ngn sorts balans i beskheten.
Det är annat med latte från EspressoHouse, det är fasiken nästintill rinnande guld. Iaf i mina ögon.
Lägger man ut ungefär 150:- / vecka på latte på väg till / från jobbet så vill man ja ngt man gillar,.
Och nu insåg jag hur mycket pengar det blir i längden, kanske dax att se över mina utgifter. :/

Träffade sandras söta farmor och farfar på möbelhuset, och hittade MASSOR av möbler jag skulle vilja ha, i huset jag inte kommer få. Ah, ska inte tänka på det där för mycket nu. Knappast bästa tiden att bli depp för att vi inte får köpa ett hus. Not today, not this week...

Fick också ringa ett ganska ofrivilligt samtal, trodde jag skulle slippa mina demoner by now, men dom kommer tillbaka när man minst anar det. Suck. Ett steg i taget.
Just nu är det tråkigt nog 1 steg fram, 2 steg tillbaka.

Och med det kommer fler utgifter att skriva till sina månatliga budgetar som redan nu inte håller måttet.
Alltså jo om man tjönar sisådär mer än jag gör, vilket just nu är inget fast jag jobbat sedan 28/9,
inväntar med stor spänning första lönen till den 25:e

Och med fler utgifter borde jag känna att jag kanske skulle sluta köpa saker.
Fast jag i 3vintrar behövt köpa ordentliga skor, för att jag ständigt får ont i fötterna av kylan, så köper jag inga skor.
Barnen å andra sidan har hittills fått kläder och skor för, låt mig se nu..
Klädkontot sedan Augusti, uppladdning inför höst och vinter har hittills hamnar på 4700:-

"Tråkigt" nog tycker jag fortfarande inte att dom har allt dom behöver.
Leo behöver en till jacka, viggo skulle behöva ett par till skor, och så vidare och det här fortsätter tills du köpt allt som finns att hitta på Stadium och polarn och alla andra butiker.. För barn behöver ALLT, och dom behöver allt i trefaldigt.. Och jag trodde man skojade när man sa att barn kostar som en ferrari. Men det är så rätt.

Läskigt, sjukt och helt jävla galet rätt!!

Men jag har inga bra skor. Inga skor som klarar minus, och inga skor sopm klarar utelek med barnen,.
Fast jag är ganska glad ändå, för mina barn har nog Världens bästa och snyggaste kläder.

Veckans inköp blerv följande:
Leo fick en jacka som inväntar honom till när den värsta kylen släppt, Everest 3000mmp allroundkit,
och ett par snygga skidbyxor extra till dagis. Kalaset gick "bara" på 500:- så jag får vara nöjd



Sen kommer leo även synas i detta apsnygga ställ o vinter.  :)





Nu är det gad för sängen, morgondagen kanske vill sig lite promenad, eller kanske bilkörning när båda barnen planeras vara på dagis. Får se hur man känner sig innanför pannbenet. 



Sov gott!






Kommentarer
Postat av: Ida

Det var mysigt att hinna ta en fika med er igår, och ses lite ändå! : ) Vi ses ju snart igen.. om några timmar.



Snygga vinterkläder!! Jag behöver också skor. Har haft mina vinterkängor i TOLV ÅR, och jag har INGA skor som står emot vatten eller snö. Inga. Och det behvöer man ju, fastän man inte har barn.. Miche har lovat att köpa ett par åt mig, haha! Fantastiskt. Men vi ses ju inte förrän i jul, det kan ju hända att det råkar regna och snöa innan dess.. jag får väl stanna inomhus : /



Puss

2009-11-11 @ 14:55:14
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback