MoffelTorsdag till mitt älskade matprogram

Varför måste ja äta, när det är program på TV om dåliga matvanor?
Jag vet att alla i min familj blir förvånade, att jag liksom MÅSTE göra kladdkaka eller ngt annat (inte så nyttigt) bakverk och slänga mig i soffan, gärna med en stor latte eller 2, och sedan ligga där och titta på andras självplågeri med mängder av skräpmat och litervis med läsk, eller så är det program om att det är precis tvärt om. Ätstörningar av det grövsta.
Är det ngt fel i skallen på mig?  :)    Känner jag mig så oerhört snygg och smärt i jämförelse med dom atörre personerna i Supersize vs. Superskinny, att ja måste äta lite kaka?  För att dom kanske inte "borde"?
Eller är det för att jag tycker synd om mig själv, för att jag inte är lika smal som dom andra blir, efter 8veckor av  fatcamp   "du är vad du äter",.?  Anyway, ja måste äta.   Och ja vet att ni andra kanske ligger där och blir äcklade av att se deras matfyllda bord, slängs upp i TVrutan och magen kanske borde vända sig, när man ser kolosalt mycket pizza, litervis med läsk och 700koppar kaffe?  nejnej, ja blir lite smått sugen jag.  haha!

Från fläsk till barnens sovrum

Har länge velat ladda in bilderna på hur den här lgh såg ut när vi fick den (innan ALL renovering)  och jag tänkte att ja börjar med det projekt som är "working progress" just nu, grabbarnas sovrum!
Tyvöärr ser man ju inte hur fult de va när vi flyttade hit, eftersom de är svartvita bilder (Leo som valde färg och fotat)    Men anyway.  Haha,.    Men man ser en skymt av den snygga bården,. Och i övrigt är taperna gula här,.     Så såg det ut när vi flyttade in. Januari till typ April väntade vi på att dom skulle komma och ta bort den apfula gula tapeten och orangebruka bård som satt här.,. Fy fasiken...  Tur att bilden e svartvit :)

           Sen kom SANDÅ måleri. Första besöket dom va här. Tapeter ner, i massor!!!          Och sen kom SANDÅ och Äntligen försvann den fula gula!
Resultera i att SANDÅ fick komma och tapetsera om 2väggar, för det var för mycket bubblor kvar,. Fortfarande massa bubblor, men vem orkar klaga fler gånger?? 

Oj, den va visst felvänd,. Jaja, ni se ändå! ;)          Nu, efter första vändan ser rummet ut såhär. Nu delar grabbarna rum och det funkar okey!  Leo är väl lite rädd om sina saker, och lillebror vill tugga på dom. ;)    Nu pågår styling av rummet,  bilder när de e klart kommer snart!          Jaja, kanske inte dom bästa bilderna, men just nu hade ja inga amdra tillgängliga,. Klockan e fort mkt för att orka leta !  Ah!   Iaf , nu var de väl klart,. Tapeterna blev vita med "osynliga" blänkande streck, snyggt när solen faller på (om man bortser från alla bubblor såklart!) Inredningsmässigt är de som sagt under arbete,. Ska gå från bönformer i alla färger, till diskret vitt och cleant med svart och rött som accent, I Like!


Bättre än ingen inlägg alls idag, kanske.< :)

Ida va här förut,. Kladdkakade med mig, hihi. 
Och nu kom D hem så vi ska hoppa i säng,. 05:00 är de dax igen för Viggo att vakna, och dagens första kopp te kommer att intagas,.

Tills nästa gång,    sov gott!    :)   ♥
 

Kommentarer
Postat av: zanna

va fint det är i pojkarnas rum! :)



...och du, jag är faktiskt likadan när det gäller att moffla...usch, varje dag denna vecka har det blivit något som ger en mindre vacker figur vid större intagande.. blää! :)



SAKNAR ER!

Kram!

2009-07-24 @ 07:43:41
URL: http://klemsi.blogg.se/
Postat av: fia

haha hittade din blogg! =) hur mår hannah? och NÄR skulle vi fika? kram

2009-07-24 @ 13:15:19
URL: http://familjenskoglund.blogg.se/
Postat av: Wasberg

Vad fint rum grabbarna har fått!! Lite skillnad sen jag var hos er sist. =)

2009-07-24 @ 14:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback