De e dax för Fredagsmys!

De kanske är så man skulle känna, om man inte återigen satt ensam en Fredag,. Det är tyst i lägenheten (utom tv som står på fast ingen tittar) här sitter jag och firar Fredag med den största koppen kaffelatte och en nästan pinsamt stor bit snickerskaka, men nej, jag skäms inte ett dugg för att min bit säkert väger 700gram! ;)
Eftersom det igår var en MoffelTorsdag på schemat, så finns det inget annat att göra än att ge efter för mitt moffelbegär, suget efter ngt riktigt onyttigt till mina favvoprogram blir för stort, såhär nära inpå helgen. Jag står fast vid att kroppen ibland fungerar som när man är gravid - Är man sugen på ngt så betyder det att kroppen behöver det!

Ja, det kanske är min bästa ursäkt för att få vräka i mig denna outhärdligt goda jordnötsmörssöta, krispiga härliga kaka,. Men jag gör det helst när ingen annan ser, och det å andra sidan känns ju inte helt okey, även om jag Älskar min kaka.
Alla vet ju att äta i alla former, overeat eller undereat, som kommer med ngn form av skuldkänslor eller ångest är knappast nyttigt för varken kropp eller själ, får ta mig en fundering på varför ja tycker det känns jobbigt                             (kanske för att ja vet att vågen kommer visa +2kg efter den här kvällen) Tur att vågen har slut på batteri ;)

Anyway -

Idag var det för övrigt en väldigt bra dag, (mellan kol 9:30 - 13:15)
Bella och jag hade bokat att åka till Ikea idag för att titta runt utan karlar, och bara med våra småttingar,. Ja alltså Bella har ju "bara" Kasper, men för mig kändes verkligen att man hade ett barn mindre att hålla ögonen på.
Ikea gav lite roliga mobiler till Viggo, en till bilen eftersom han ledsnar på att åka bil efter typ 62sekunder, och en mobil till antingen sängen eller över skötbordet,. Tror de blir nummer 2, när badrummet e snyggt och färdigt,. Längtar tills ja bytt spegel, fixat eluttag, hyllorna är på plats och när Daniel får tummen ut och skruvar upp en skruv att fästa draperiet i, så de slipper ramla ner hela tiden...

Efter Ikea, ännu mer roligt inne på Lindex och hm,. Viggo blev bortskämd idag, Leo imorgon.Ikea  igen fast med Daniel och Viggo, skall köpas förvaring till grabbarnas rum och kanske hinna titta li8te nytt i klädväg till busLeo till dagis.

Jaa, de var väl vad dagen hade att bjuda på,.
Nu blir de nog att stänga den här dumburken och titta TV innan sängen och mina skisser väntar.

I have big plans for the future, i tell you.. :)

                               
Starkare kärlek än det här får man leta efter...   

 



Kommentarer
Postat av: Ida

Jag är jättesugen på den där kakan NUUUUU!!!!

2009-08-07 @ 23:04:08
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: fia

haha, det är lager arbete i uppsala.

Dom packar saker till sjukhus runt om i världen.

Och torsdag,fredag,lördag och söndag har dom inventering och den MÅSTE alla vara med på..och för att personalen ska bli lite lera taggade på att arbeta över helgen så får dom så mycket pengar.

Det är emils sista dag på söndag, sen behöver dom inte honom längre.....=( så det är ju jätte bra med lite extra pengar..

Hur mår du o barnen?

kramkram

2009-08-08 @ 08:20:48
URL: http://familjenskoglund.blogg.se/
Postat av: Miche

Vilken fin bild =)

2009-08-08 @ 10:58:41
URL: http://michelandgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nämen, har du en blogg åsså? Have to follow it! :)

2009-08-11 @ 23:20:56
Postat av: Hanna the maschmallow

2009-08-11 kl 23:20:56



Vem e du då? ;)

Men självklart ska du följa min blogg :)

Inte för att de händer så sjukt mycket spännande här inte, hittar ingen tid atts skriva, men vem du än är, Välkommen!

2009-08-12 @ 19:46:14
URL: http://homeofhanna.blogg.se/
Postat av: Eve

Oj, mitt namn kom ju inte med. Varför inte då? Hmm..ja, det är ju lilla Eve(Vealina)minsann. :)

2009-08-13 @ 22:54:38
URL: http://www.metrobloggen.se/eveseden
Postat av: Eve

Oj, mitt namn kom ju inte med. Varför inte då? Hmm..ja, det är ju lilla Eve(Vealina)minsann. :)

2009-08-13 @ 22:55:20
URL: http://www.metrobloggen.se/eveseden
Postat av: Ida

Du har visst tid att skriva, ta den tiden då du sitter framför tv:n ensam med din kaka och vill att jag ska komma över ^^



Puss!

2009-08-15 @ 17:52:22
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback