Undrar om kungen,

också står och packeterar om 2,2kg storpack köttfärs till
platta paket på sin lediga Söndag?
Jag tvivlar starkt.

Spenderade natten mellan Lördag och Söndag hos bästa Veababy,
like the old days


Började kvällen med en hämtmiddag från Torino, vad annars?
Sjukt mycket läsk och flottig mat senare kom Ida,
och vi spanade Mello och spottade ostkrååååwks både här och där,
spanade klart på Mello för att sedan kika in QX-galan,
där Carina Berg bar den snyggaste skinnjackan i universum, hög "want"-varning!

Ida gav upp strax efter solsidan gått i repris,
och klädde sig i alla vinterkläder och traskade hem,
jag och Vea gjorde oss klara flör sängen och installerade tv:n i bästa "ligga-i-sängen-och-glo"-position, men vi båda insåg att vi ganska snart kommer somna och gav upp.

Vaknade först kl alltförskit-tidigt runt 06, av att ja drömde att Dita och Zeke käkade på mina fötter,
vaknade sen strax efter 10 när jag hör Eve röja i köket. Sötnöten har ställt sig och skurat ugnen!?

Hon må va söt, men minst lika knäpp! ;)
Zikex och alla hemmets rengöringsmedel var framme inom 5 minuter och det donades diskho och ugnen polerades. Jag skrattade mest och längtade efter kaffe. :)

Dagen rullade på, lunch med Eve och Igge, mathandling, köttfärsportionering,middagslagning, tvätthängning, sagoläsning, barnläggning och lite undanplockning.
Det vanliga, alltså.

Såg något intressant på tv innan jag slog av också,
2 tjejer som satt och pratade om erfarenheter av samboliv och längtan efter vardagsröra.

Fick mig många tankeställare samtidigt som många frågor dök upp i huvudet.

"Kan man vakna upp, och känna sig klar med den sortens liv man har,
fast man älskar sin tillvaro?"









Kommentarer
Postat av: Eve

Och tack igen för i helgen! Jag fick ju köket rent! haha!

2011-02-22 @ 11:47:21
URL: http://eveseden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback