När är man för gammal?

Komment på mitt förra inlägg: "Är inte Hanna lite för gammal för joar?" fick mig att tänka.

Och detta inlägg är inget påhopp eller försök till bortförklaring emot den som skrivit kommentaren,
utan bara en ren funderare, och tankar nerprintade, för min egen sull.

Okey, utgångsläget är att vi bor i en stad med 1 krog, och med krog definierad; innehåller en bar med alkoholtillstånd, dansgolv och en dj som faktiskt lever, och inte via automatik spelar listor via spotify.

Vad har vi att välja mellan, o jag nu skulle anse mig vara för gammal för joar?

Starlougne, hänghålet för afterwork, fotbollsmatcher och oftast för fullt för att kunna hitta sittplats. Jättetrevligt om man BARA vill sitta och prata, eftersom det är småprat eller en middag som kan erbjudas här. Fungerar klockrent vissa tillfällen,.

Så kom Stadshörnan på tal,. Finlandsfärjan, fyndhörnan, kärt barn har många namn,.
Okey, summering av Stadshörnan blir ju att det är vanligen 35+:are som besöker Stadshörnan (inget ont menat)
Jag har varit på stadshörnan när Joar inte funnits som alternativ, och man inte kände sig riktigt nöjd med kvällen när Star stängde.
Går man hit får man räkna med en halskass "underhållare" med en grymt ostämd gura som sällskap, som försöker leka rockstjärna på undervåningen,.   

Så om jag får jämföra dom här 3 alternativen vi nu faktiskt HAR i staden vi bor i, när vi inte vill dra oss ut med bussar, tåg, chaufförer och lägga mycket pengar på att bara ta oss TILL och FRÅN ställen att spendera en kväll på, om man är sugen på att dansa, dricka lite drinkar och ha det trevligt?

Då erkänner jag, Jag väljer JOAR, anyday!  
Star finns till och duger, men för helt andra ändamål än det jag oftast har i sikte. Jag får inte dansa på star, har redan kollat. Det är inte uppskattat att man tar upp all gå-plats som dansgolv,.

Är jag för gammal, (som snart 25åring) för att gå på nattclub där det kommer att finnas folk yngre än mig själv?
Är det för att jag är mamma som jag borde lagt party-intresset på hyllan?
Nää, för det lade jag på hyllan dom totalt antal år jag varit gravid, ammande och småbarnsförälder.
Är fortfarande småbarnsförälder, och kommer vara ett tag till,
men jag väljer också att få vara så ung som jag är, för det får mig att må bra. 

Ha roligt är något av det bästa jag vet!
(Säger inte att det enbart kommer från att vara på krogen i fina vänners sällskap) 

Jag är en dans-älskare ända ut i figertopparna, kommer nog aldrig "växa ifrån" det,  ;)
och sålänge JoarBlå är det enda stället som erbjuder möjlighet att få skaka rumpa, så kommer jag gå dit. :)

Ser fram emot nylanseringen av "Maja" när Joarblå stänger i början av nästa år (?) 

För att byta ämne ska jag sätta mig och plugga klart, så jag blir klar med mig utb. någon gång, som planerat ska vara klar sista veckan i Maj. Längtar ngt så fruktansvärt, 
sluttampen nu,.   :)

 




 






Kommentarer
Postat av: Ingela

Man måste väl få dansa herre Gud? Även om 18åringarna tror att dom äger stället? ;) Så länge man inte gör någon illa måste man ju få skaka rumpa både på knattedisko och pensionärsparty? :)

2011-02-16 @ 06:21:44
URL: http://Spettingalong.blogspot.com
Postat av: Anonym

Oj det var ett lång inlägg..jag orkade inte läsa hela :) iofs, om man gillar att dansa så mycket som du kan jag förstå att joar är lite mer lockande än..."jurassic park" aka Statshörnan. Jag hatar att dansa o sjunga (jag suger påt) och med tanke på den mängd alkohol och droger jag använt under min barndom så har jag gjort mitt på den fronten också..jag vill bara vara med min man och mina barn, äta goda middagar, grilla med vänner och kaaanske ta en eller två öl till maten. Då är jag väldigt nöjd.

2011-02-16 @ 07:20:08
URL: http://familjenskoglund.blogg.se/
Postat av: Ida

Baila baila!! : )

2011-02-16 @ 19:25:12
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Lina

Klart du inte är för gammal! är många som är 35 plus där ibland ;) många år kvar tjejen :)

2011-02-21 @ 19:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback