Var är alla virvlande löv?

Lista för dagen:

Fixa och packa lunch, äta fika innan jobbet eftersom ja börjar kl 16 (!!) idag til kl 21.
Dom övriga halvroligare sakerna i hushållet som att tvätta, städa och plocka måste tas tag i, annars blir det kaos här hemma, både fysiskt och psykiskt.

Jag har inte riktigt rätt inställning idag till ngt alls, kan det ha att göra med den sprängande huvudvärken jag har efter fallet i badrummet igår?
Inte svullen, så måste träffat otroligt "rätt" där bak. Men känner av de, hela tiden. Fick en panodil brus igår av min handledare på jobbet, den fungerade ungeför lika bra som om ja skulle sugit på en sockerbit.

Skit och helvette med allt, som vanligt. :)


Vädret då?

Jag som som fram emot en härligt färgsprakande höst, med virvlande höstlöv och mysa runt i kappan, långa promenader med en take-away-latte i handen med trevligt sällskap.

Nejnej, tji fick jag (so far)
Regnet öser ner eller så är det skitkallt och murrigt ute. Solen tittar knappast fram mellan tunga moln, och den där ullkappan får hänga kvar i garderoben tills dess att vädergudarna kommer på andra tankar.
På tal om det måste jag lämna in mina stövlar, för omklackning (omsulning) eftersom det är hål rakt in till foten. Kanonsko, älskar Sthlm DG (not)
Nu blir det till att använda mina fina rosa regnstövlar istället, eller traska runt i gympadojjorna, som fyller sin funktion genom att pusha mig till den där extra promenaden, när jag ändå lämnar grabbarna på dagis.

Annars då?
Jo, man tackar jag! Ska inte klaga så värst mkt.
Trivs på min praktik med det mesta,
har en fantastiskt handledare och det är en bra plats att lära sig mycket på.
Kommer bli otroligt tråkigt när den här perioden är över.
Annat som är aktuellt just nu är väl att dagarna rullar snabbt förbi. Imorgon blir det tåg till Sthlm för att sjunga på min soulmate (Pernilla)´s lillasysters dotters dop. Ska bli jättkul, och känns bra att vi fick förtroendet att göra det.
Jag och Ida skall sjunga 2 låtar med komp av kyrkans pianist, Du är allt och Kärleksvisan.

Jag har fullt ös i skolan, uppgifter läggs på hög, eftersom jag i samband med praktiken inte orkar (inte vill?)
ta tag i dom. Såna är dagar man är hemma innan jobbet vill jag hinna göra annat. Duscha och dona med mig, hemmet och träffa kompisar eller sånt jag inte hinner sen, eftersom ja jobbar till kl 21.
Hela veckan utom Onsdag har jag jobbat kväll, och då från klo 14, så det är inte hur slött som helst att praktisera som vissa må tro.
Mitt i allt detta har jag sökt 2 extrajobb, för jag ngn stans tror att jag orkar med, bara för att jag vill (och borde)

Kan jag bidra till en bättre ekonomi ska jag ju göra det, för hur kul är det att 4 personer ska leva på ca 18000:- i månaden.
Och av det ska ALLT betalas.

Sure, vi har levt otroligt snålt förut, och det är LYX för oss att vi har ett extra inkomst tillgänglig,
i form av att jag kan plocka förldrapenning på helgen om jag vill, men det har vi inte gjort nu under hela studietiden.
Det skulle ge oss några tusen till,
men vi spar dom ifall ngt händer.
Därför vill jag skaffa mig ett extraknäck.
Dels för ekonomin, och dels för att ja ska kunna bibehålla min erfarenhet och mitt intresse för restaurang., för jag saknar det jättemycket!! Speciellt mitt baristajobb.

Anywhore,
nu blev det ett skitlångt inlägg.
Jag borde ta tag i maskinen som är klar i badrummet, luncherna och så vidare, om ja ska hinna ner till city före jobbet.

Får väl säga tjoflöjt så länge!





Kommentarer
Postat av: Ida

Jaaa, du borde gå och kicka ass nånstans med dina kaffekunskaper. Träffade du på hon på Maxi på eftermiddagen förresten? : )



Haha, vadå mysa runt i virvlande löv i kappa med en latte i handen? Vem tror du att du är, Carrie Brasdshaw? HAHA. Sötnos. Men det komemr mer sol. Jag har beställt det till min födelsedag! (som jag för övrigt ska tillbringa på ett möte tillsammans med Försäkringskassan, Psyk, Soc och Arbetsförmedlingen. Grattis mig!)

2010-10-08 @ 17:15:17
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Mia

Kör hårt på kaffet snyggo!

Vart har du sökt jobb, förresten?

Jag har nog också skaffat mig ett nytt extra. Eller ja.. ett till. Två jobb och heltidsplugg i Stockholm. Det ska väl gå bra? Eller? :O:O

2010-10-11 @ 21:51:57
URL: http://miaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback