Dag 1 - Tröttare kan ingen vara

01:14, vaknade förvirrad och trodde ja missat tåget.
02:09 Vaknar ännu mer förvirrad. Kissnödig och stressad, halleluja
03:45 Klockan ringer, den här gången är de faktiskt dax att gå upp, men vem orkar?
Znoozar mig ihopkrupen intill mister D till 04:05, bråttom bråttom!!
Upp, klä mig i hyffsat mkt svart för att passa in, förhoppningvis!
Stövlar, extraskor, extra regnjacka, lite drickbart och en banan, och så iväg.

Kommer ut, hinner cykla typ 5 minuter, o va kommer då? 
regn, en jävla massa regn. Kanon att ja packade regnjackan. Hinner bli blöt ens innan jackan kommit på,. Ännu mer kanon...  Genomblöt och lagom glad cyklar ja vidare emot bussen som ka ta mig till Bålsta,. Klockan blir 04:53, bussen går...

05:30 stannar vi i Bålsta, dax för att hoppa på pendels till Sthlm C.....
06:17 framme i sthlm. Jagar mig ner till tunnelbanan, hinner precis med 06:23 emot vällingby, för att 06:32 hoppa av vid Thorildsplan.   Leta rätt på gatan ja ska till, långt att gå!  550meter från tåget till nya fina espressoHouse på Lindhagen.  I like it!

Här jobbar jag på som en idiot tills klockan slår 13:00. Dax att sluta för idag, innan man hunnit få ngn mat i magen. Känns sådär,. Ska de bli samma sak igen? Ett till jobb där man inte får varken mat eller toapaus,. Oh greate....   Ngt ja däremot fått i mig idag är en JÄVLA massa kaffe.
Eftersom ja utbildar mig till Barista måste ja lära mig precis hur man gör dessa fantastiska hantverk kaffe,. Ja skojar inte de är skitsvårt!

Lagom mkt kaffe, pressa rätt tyngt på, bränn inte mjölken, lagom ångspunnet, häll så creman följer med till toppen och sen gör ett mönster!  Okey, lite mycket på en gång, lugn!!!!!

Endel hann ja smälta och de kändes väl okey på dagen. Fick stå mkt i kassan idag och min arbetskollega andreas (ingen erfarenhet från cafe eller ens den här branchen) fick hålla på mer med kaffemaskinen idag. Imorgon är de byte,. Ska bli skönt att få få upp farten lite.

Imorgon är de en ganska bra dag, vi ska ha bakverksprövning. Så de blir bullar, bars, juice,  (bakverk?) paj och cheesecake för hela slanten, all for free! :) 

Jobbar 15-19:30 så de innebär stängning, ska bli kul ohc se hur effektiva dom är på sånt.
Onsdag och torsdag blir de jobb på kaosartade sveavägen och espresso house där, helt annat tempo, bara att bita ihop! Onsdag lång och tidigt morgon, och torsdag som imorgon.
Fick sjukt massa material som vi ska plugga in, både allt i coffee-shopen och mkt inför baristautbildningen som ör förlagd freda ( ja kommer gå måndag pga daniels farmors begravning,. :/ )

Och un blev de här längre än ja trodde,. Hoppsan.

Nu är de idol en snabb, sen sova massa till kl 7,. :) Aldrig förut har den känts som om kl 7 är sovmorgon ;)



Förresten, vart är ni mina ♥:n ?
 


Kommentarer
Postat av: Ida

Vad duktig du är lillasyster! Du får göra kaffe till oss sen : ) Puss, love!

2009-09-29 @ 23:59:26
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: zanna

Heja dig! :) Starkt jobbat att orka med, och stort GRATTIS till jobbet! Jag var på Espresso House i karlstad o fikade häromdagen, då tänkte jag på dig och saknade.. :( Men! det var i alla fall bland den godaste koppen kaffe jag druckit på länge. ;)



Funderar på en tur bortåt et senare i höst.. dagstur eller så. Grymt sugen på New Yorker i Västerås också.. hehe.



STOR KRAM!

2009-10-01 @ 19:45:50
URL: http://klemsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback