Är hämnd en bra lösning?

Har ni någongång hämnats för att man tror det skall döva lite smärta,
eller bara för att rent och ärligt ge igen?

vad hände med att man borde gå vidare, visa sig vara den vuxna människan,
(jag säger inte glömma och förlåta)
utan bara sluta ge människor den tillfredsställelsen att man faktiskt ger dom uppmärksamhet,
för att dom beter sig som as,
för man visar dom faktiskt uppmärksamhet genom att fortsätta lägga sin energi och tid på dom.

Jag kan ha viss förståelde för att ge tillbaka när man bivit sårad,
men man ska som alltid välja sina fajter.

Men hämnd löser oftast inga problem,
skapar i regel nya.

Jag har också gjort saker i mitt liv jag inte är så stolt över.
Jag har kanske inte i alla situationer agerat som det mest mogna personen, och i dessa stunder varit ledsen, förbannad och otroligt barnslig.

Jag trodde det skulle kännas en smula bättre efteråt,
men det tragiska är att det liksom inte ger någon positiv effekt, snarare bakslag.


Alla väljer vad man gör med sin tid,
och jag försöker varje dag att välja bättre saker att göra,
än att gräva ner mig för saker som ligger i mitt förflutna.


♥ ♥ The future is in OUR hands.  ♥ ♥



Kommentarer
Postat av: Eve

sv: Går alldeles ypperligt att sola med tatueringar. De blir ju lite blekta..men inte så farligt. Man solar ju inte för jämnan som tur är :)

2010-07-04 @ 15:57:28
URL: http://eveseden.blogg.se/
Postat av: Ida

2010-07-05 @ 00:58:56
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback