En annorlunda morgon

vaknar jag hemma hos Ida,.
Det är tyst, det är ingen klockan som väckt mig
(utom den jag har installerad i huvudet, som gjorde att jag vaknade kl 7:07, av gammal mammavana)

När jag lyckas somna om efter första vaknanden, vaknar jag ytterliga kl 07:45, 08:25, 09:15 och slutligen 09:46.
Jag bestämmer mig för att gå upp, och göra dagen på produktiv som möjligt,.
Huvudet känns som en stor boll full med stenar. Så tungt och segt, flummig och inte alls med på mitt spår om att vara duktig och diska, duscha, plugga, åka och hämta min laddare jag glömde hemma, och sen hämta barnrn kl 2.

Klockan är nu 11:44, och jag har BARA lyckats förmå mig själv att mata Bella-bus, fixa hennes låda och att äta frukost.

Jag var på affären igår och handlade sånt som jag skulle behova om jag ska sova här några nätter nu,
så mestadels frukost,.
Jag var skitsugen på äggröra idag, men det smakade Skit,. Asäckligt,.  De är då man fattar att man är förkyld, när man inte ens kan njuta av äggröra på morgonen ;)

Så,. Sittandes i mjukisbrallor och linne, men en kopp te i famnen framför "Tyra banks show" ska jag plugga klart min uppgift (som jag trodde jag skulle varit klar med i Tisdags!!!)
ska jag försöka kurera mig själv, då jag hade velat haft lite kul i helgen och träffat vänner och druckigt lite vin.
Nu verkar det ju iofs som om alla antingen är sjuka eller inte är med på mina "noter" om utgång, men det blir nog en trevlig (och rejält lugn) helg trots allt.

Leo har sin sportskola på söndag, och då ska jag vara förhoppnignsvis piggare och friskade, och kanske mindre stressad. Hade varit fint...

Så nu gör jag ett litet ryck för dagen.
Skiver klart min uppgift och klär mig, får vi se vad klockan blivit när jag är klar.

So long!  


Kommentarer
Postat av: Lexi

Mitt huvud känns som en uppblåst ballong som kommer sprängas vilken sekund som helst. Men ändå är jag fortfarande sjukt sugen på att komma in till dig och dricka vin. Risken är ju dock att vinet också kommer smaka peck när förkylningen spökar (precis som äggröran).



Just nu är mitt hinder (förutom den här ballongen i skallen) att jag tydligen inte fått några slantar från försäkringskassan ännu och därmed har ca 50 kronor på kontot. Kan vara ett problem när man vill ta sig till enköping OCH dricka vin. Hmm.. Får återkomma om det helt enkelt.

2010-09-24 @ 12:34:42
URL: http://enmammasblogg.se
Postat av: Mia

Men jaaaaaaag är ju meeeeeeed!:O:O :D

2010-09-24 @ 17:33:18
URL: http://miaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback