Basiron och Stioxyl

Är nu sjukt galen på min ständiga problemhy!
Nu får det fasiken vara nog!!!!

Och snällasnälla ni: "det är faktiskt inte så illa, det syns knappt"
KOM IGEN, tror ni verkligen att det spelar ngn roll vad ni säger?
Det är ju JAG som har skiten i ansiktet, det är ju JAG som står och gråter över hyn så fort sminket åker av, och även när det är på. Det är ju JAG som har ont av dom, även om ni andra inte tycker det är så illa.
Så snälla, inga mer kommentarer om hur jag skall tycka och känna över min hy. Tack på förhand! :)

Ständig uppkomst av nya finnar, pormaskar, svullnader och alla problem, you name them, I HAVE THEM!

sitter därför och kollar på alternativ till alla dessa sjukligt dyra "läkemedel" och olika tre-stegskurer för att få en fin hy. Känner att detnu på höstkanten kan vara läga, då jag inte behöver tänka på solens strålar som stör eventuella värkningsbara ämnen i piller och andra saker man stoppar i sig.

Just nu står det mellan Basiron och Stioxyl,
apotekessålda och receptfria "läkemedel" som innehåller samma verkningsbara ämnen som, i mitt tycke överdrivna "Pro Active".

Jag är villig att pröva, så imorgon blir det en hälsans-dag med apoteket-shopping, får vi köra några veckor och se om det gör ngn skillnad.
Åhlens rea dagen till ära gav också en ego-lyx-kasse i form av
Neutrogena´s oil-free moisturiser, och deras visibly clear gentle exfoliating wash, så nu hoppas man väl på någon form av synlig förändring.
Köpte även en (enlingt Emma) jättebra ansiktsmask med lera. Rea på alla produkter, så blev såklart 2 åhlenstuber med lermask, som ska prövas senare ikväll.

Precis gjort en första ansiktsskrubb och smort in med krämen, kännms hittills väldigt bra.
Lite menthol-aktigt, men det är ju alltid uppiggande och fräscht. :)
Lent som en babyrumpa är kinderna, och det gillas!

Kvällen bjuder på promenad, förhoppningen ligger väl att den inte ska utövas ensam,
men blir väl säkert så...


Kommentarer
Postat av: Ida

Ja eftersom du inte har tid att följa med storasyster, så... ^^



Hoppas nåt av det du köpte funkar!! ♥

2010-09-12 @ 16:11:53
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Mia

Hihi, min lilla babyrumpa ;)

självklart ska vi DANSA! skaka rompaaaaa ;)

PUSS <3

2010-09-12 @ 18:05:17
URL: http://miaskriver.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har haft acne sen jag var 9 år, jag är 19 nu (föresten jag som gav dig mjölk till kaffet igår på Max, hehe..). Jag har provat allt från starka tabletter, ansiktsbehandlingar, laser osv osv. Använder just nu Ann Marie Börlind från Life, hälsokosten, och det funkar skitbra. Jag kan helt ärligt säga att acnen + pormaskarna försvann på 1 vecka och så länge jag tvättar morgon + kväll håller det sig borta. Det enda som finns kvar nu är ärren från alla finnar jag dumt nog klämde.. Produkterna kostar 250 kr styck och du behöver 3 st - rengöring, ansiktsmask + fukt men dom räcker ett halvår för mig så i längden blir det inte dyrt. Det är serien för tonårshy/acne jag använder såklart..



Ett annat bra tips är att ha en egen handduk till ansiktet som du byter varje dag (eller varannan), torkar av telefonen (ger mer finnar/plitar än du tror, full med bakterier..) ofta samt drar ner på citrusfrukter och choklad. Om du gör detta kan du säkert använda de produkter du redan köpt för dessa saker påverkar huden väldigt mycket även fast många säger att det är en myt. Om jag dricker ett glas apelsinjuice eller en chokladbit har jag hela ansiktet fullt sen.



Okej, det här blev världens längsta inlägg men hoppas du tycker att jag kom med något vettigt och inte bara en massa skit : )

2010-09-12 @ 23:00:42
Postat av: Anonym

och juste.. använd inte basiron förutom på någon enstaka plita då och då och pyttelite. Jag fick brännskador av den produkten och såg förjävlig ut i en månad, det var nästan så att folk ryggade när dom såg mig på stan ;b

2010-09-12 @ 23:02:18
Postat av: Elin

Hej! Jag hittade just hit. Jag kan tipsa om clinique's serie för att få en finare hy :)Det finns i småflaskor om man vill testa ifall det är något! För min del gör dem jättestor skillnad :) Hoppas du får bukt på't :)



Finns mer info på deras hemsida:

http://www.clinique.se/?q=website_admin/node/29/&menu=152

2010-09-13 @ 00:29:34
Postat av: Ida

Värsta bra med läsare som vet vad de snackar om! Själv har jag tyvärr (?) inga tips jag kan ge dig.. puss lillasyster!

2010-09-13 @ 19:27:36
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: errke

Mitt bästa tips är b-vitamin... det påverkar ju innefrån.... jag har ju roscaea... det blossar opp blir som finnar som sen blir värre... blir nästan som bölder)= har varit på hud... fick mediciner som skadade min lever =/ men sökte på roscaea själv på internet och det finns massa bra att köpa... b- vitamin är inte bara bra för den sjukdom ja har utan mot de flesta me hudproblem=) så det kan vara värt att testa de me=)

2010-09-15 @ 14:20:12
URL: http://puppielove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback