Avslutade med en fanfare, eller?

Nej, jag slutade med att vara frånvarande sista 2veckorna.
Ja, jag pratar om mina sista 2 veckor som barista på EspressoHouse.
Jag drog på mig varenda bacill jag kunde komma åt inom typ en hundramilsradie, säkert.

Ont i halsen, blev magsjuk, bleb snorig ocjh förkyld som fortfarande håller i sig med lika jämna obehag från näsa och hals. Men febern ser ja inte skymten av, och det är ju ändå det bästa.

Men ja, jag kanske överdrev och kände efter lite VÄL mycket dom här veckorna.
Men vem skulle känna sig helt HUNDRA bekväm med att jobba dom sista uppsägningsveckorna, som om ingenting har hänt?  Det var ju ändå Jag som blev uppsagd (fick inte fortsätta min provanställning om vi ska vara riktigt detaljerade)

Det är inte skitkul att komma och "slava" när man vet att det är för att att underlätta för andra.
Nej, då lyssnade jag faktiskt på min kropp och tillät mig själv vara sjuk.
(sen att Daniel blev magsjuk och inte skulle ta hand om barnen var ju en del i min frånvaro, och un när Leo varig magsjuk Söndag och får vara hemma från dagis minst 478timmar efter sista kräkattack, gjorde ju så jag blev hemma dom här sista dagarna.   Så, all story.

Men idag lämnade jag iallafall tillbaka mina nycklar, tittade igenom källaren en sista gång,
bytte några inte allt för vänliga fraser med min platschef, och gick min väg.

Det kändes otroligt befriande på något sätt- Hade en klump i magen när ja klev in, men den släppte på en gång när jag tittade bakom disken och såg hur skitigt det var, hur det intrycket man får kändes hos mig.

Neej du, jag har bigger plans för me, än att torka och ständigt städa efter andra, utan att ens få lite uppskattning.
Jag blev EH´s lilla städhitler dom här månaderna, och visst, jag har trivts Kanonbra med mitt jobb,
men allting kring är ju inte alltid guld och gröna skogar.

hur saker sköts, rättigheterna man norde ha, och mycket runt omkring som man märker när man jobbar.

Men skit va ja kommer sakna Sara och Ida främst, sen finns det guldkorn som jag har tyckt varit så grymt goa personer.   Tack för alla snälla saker ni sagt nu efter min uppsägning. De värmer! ♥

Men det blev till det bättre.
Nytt jobb, nya möjigheter, nya tag och nya tider.

(Men vissa saker känns ju sådär inför de nya, men jag går in med ny energi och noll tycke, så blir det nog kalas!)

Go´kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback