Fullt av basilika

överallt, vart jag än tittar är det basilika!
Den gigantiska växten i vardagsrummet, som IGEN blommar (vad är det för fel på vattnet i det här huset??)
och i köket står ytterligare en basilikaplanta och frodas.
DOm man köper brukar för mig då efter första användningen, men den här står sig och har varit stor och fin nu över 2 månader. :)

Idag, lördag,
start på helgen och det´startades med världskrig här hemma och att jag vaknar med ont i halsen.
Blir en kort visit på nyfyllda 4åringen Maja's kalas idag.

Barnen varit sjuka och hostar fortfarande (vadå 4 veckor efter att förkylningen försvann?)
Daniel fick ont i halsen i Torsdags, och jag idag.
Yey, ligga sjuk första veckan barnen är sommarleda. Kunde ju inte kommit ner Olämpligt.

Nu ska det lagas lunch: Pannbiff med basilika. spännande! ;)


Kommentarer
Postat av: Ida

"Kort visit på kalas"? - Njaaa... : )

2010-07-11 @ 20:00:04
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback