Fredag på ingång..

Sista minuter på Torsdagen är här, och vi firar ut den med en kopp te och en bit chokladbrownie (någon som är förvånad?)  ;) 
Nää, inte jag heller.

Har spenderat timmarna på dagen mellan kl 11 och kl 16:30 tillsammans med Lexi och prinsessan Neija.
Fantastiskt mysigt att krama både henne och lilla trollungen igen, det är GALET vad svårt det ska vara att finna den här tiden, trots att vi båda "är hemma" om dagarna.  Nu får det fasiken bli ändring,. Ja. :)
Hämtade grabbarna som varit med moster Ida, efter vi expresshandlat på 13minuter på willys, rekord!
Hem till en smidig middag bestående av korv med bröd,
barnen gladare än mamman, som hade sucktat efter en rejäl sallad hela dagen,. Får bli en annan kväll när det finns tid. :)

När grabbarna låg i sängen, sken solen på fint genom fönstert,
det var dags att gå ut och göra ngt av det fina vädret, så det blev ett sjukt träningspass,. :)

en skön promenad hemifrån, runt city, ner till hamnen och sjukhuset, runda munksundet och alla gator jag trånar efter hus på,
ner till Idrottshuset, upp emot gånstagården, (där det blev en paus för efterlängtad stretchning och lite vila) för att sedan fortsätta upp emot skylten ut emot Vallby, förbi den, trängas om vägen med alla dessa jävla bilar som upenbart ville köra över mig (Ja, jag ska bära reflex när jag är ute!) 
vände vid ett fint hus och sen tog mig till järnvägsstationen via korsängen, för att hämta min ensamma cykel.

Herregud, jäklar i helskotta I can feel the burn in mina ben,.
Jag har sprungit i backe, svettats som ett DJUR, och mår nu efteråt så jävla konstigt.
Tror jag tömde ut hela mitt huvud för varje steg jag tog. Rensa tankarna? Rensade kroppen är en bättre beskrivning.  Jag kände mig konstigt nog lätt som en fjäder där jag sprang rakan förbi idrottshuset, i lagom motlut. Kändes som om ja kunde springa hur långt som helst, när man inte har någon destinátion att springa mot.

Måste ut mera, ta mig tid och ge mig själv lite utrymme.
Blir nästintill klaustrofobisk här hemma, fast barnen är borta om dagarna.
Jag tror det är ngn dålig energi i huset, ärligt!


Jaja, nogtjatat om det.

Det börjar luta åt att krama kudden,

Klockan slagit 00:11, och Fredagen har börjat.
I helgen är det mälarn runt, och inte i år heller får vi vara en del av karavanen som drar in i Enköping med sina fina bågar.
Ledsen , faktiskt. Jag har ju längtat!
Nästa år, mina damer och herrar,
ska jag nog ge mig 17 på att åka, om jag så ska köra själv!

Nu, slänga koppen i disken och sova.

Avskutar veckan med att göra klart sista uppgiften i Etik och livsfrågors-kursen, och hoppas på vård och omsorgsarbeten med praktik på 4 veckor. Längtar ngt så in i bomben!!!!


Nighty night....



Kommentarer
Postat av: Ida

Bah, du behöver inte ut och springa! Isåfall ska du trycka en burgare, minst, både före och efter! Hahaha! Jag vill också ut och gååå!

2010-08-20 @ 00:56:30
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Ida

Förresten var jag inne och smög i din blogg inatt, och bytte ut den gråa bakgrunden på kommentars-headern till ljusare turkos.. lalala ^^ Inget du märker tror jag! Jag ska smyga dit ett streck också, en ram sunt bloggen så den passar bättre ihop med det svarta skrivet.. om jag kommer ihåg hur man gör.. lalala igen.. ^^

2010-08-22 @ 23:22:36
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Ida

Hoho, jag har snirklat till det lite här.. säg till om det är för mycket!! ♥

2010-08-23 @ 01:59:32
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Ida

Förresten tar jag fortfarande lite illa upp över att det ser ut som om du fått din design från "designa din blogg" då du har det som länk där. Buuuuuu! ^^

2010-08-24 @ 16:55:01
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback