Spring 2010

Kan tillägga att dom positiva meningarna i förra inlägget inte kom från min sida, utan det var
Theboss som var positiv, jag är kvar nere i samma dipp som tidigare, Im afraid.

45dagars karens,
eftersom jag känner att utbildningen inte varit / är som jag trodde

45dagars karens,
då morgonen bevisade att det är fullständigt omöjligt att sova vidare efter barnen gått upp.

45dagars karens,
eftersom min kropp strejkar i form av stress.


Viggo bankar nästintill in dörren när kl är runt 8.
Kan man sova då? Nej.
Vart är Daniel? På toa.
Va sägs om att ta med barnet in dit så kan han inte springa runt o leta efter mig.
Han insåg sen att det hade varit smart att ta med sig viggo, men lätt att va efterklok. :/

Jag skulle jobbat ikväll 21:30-06.
Jag behövde alltså sova till kl 15. ungefär.


Och nu som tycker vissa: "Bara sova med öronproppar"?.

Alla kan inte ignorera saker man hör ändå, och som den 2barnsmamma jag är har jag min inbyggda klocka om att omedvetet lyssna efter varje litet ljud. Så nej, öronproppar fungerar inte.
Eller ni som har snälla barn, som inte har fått vetskap o hur det är med barn med sömnproblem,
som gör att man månader efter månader har oregelbunden sömn, barn som vaknar till som tätt och beslutat sig för att vara vaken nattetid. Det gör skada för ens "jag-ignorerar-hur-mkt-du-än-skriker-just-nu"-

Det är ofrivilligt att vara lättväckt.

Gratulerar till er som har lätt för att vända på dygnsrytmen,
uppenbart är inte jag en av dom.


45 dagar, 9hela veckor.

9veckor som sen kanske kommer med beslutet minimun?

Då klarar vi oss iaf inte.
Då kommer man ångra sig och tänka: Jag skulle nog jobbat tills jag knäckte mig själv, för då hade det varit någon annans beslut att låta mig stanna hemma.



Investera i sig själv och sin egen framtid,
men uppoffringarna på vägen kan bli kostsamma.









Kommentarer
Postat av: Ida

Att investera i sin framtid behöver absolut INTE betyda att investera i jobbet. Tänk på det... ♥

2010-04-18 @ 16:51:38
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback