Natt dag 1

Idag börjar en ny period i mitt liv,
jag ska nämligen jobba natt för första gången i mitt liv, fast idag och imorgon är det "bara" till kl 23:45.

Måndag: 16 - 23:45
Tisdag:   16 - 23:45
Onsdag:  20 - 04:30
Torsdag: 20 - 04:30
Fredag:   21:30 - 06:00

Jag kommer inte vara människa,
det vet jag redan nu.
Idag försökte jag hålla mig kvar i sängen ända till kl 8:45, det var riktigt svårt och jobbigt att liksom känna sig tvungen att vila, för att vända om dygnet.

Jag som gärna vill gå och sova kl 21, om jag vet att jag har saker att göra dagen efter.
Nu kommer det bara bli jobb och sov (så gott det går med barnen hemma)

Viggo kommer jag knappt träffa på hela den här veckan,
leo lite mer eftersom dom går olika dagar på dagis. :/
Här har ni min vecka,
så jävla Ofab!

Mån:
Idag fick ja träffa barnen nu på fm. Jag tog mig upp 8:45, duscha ta bort helgens nagellack och gårdagens smink.
Tog en tablett, eller två.
Hänger med barnen i soffan during frukost,
och väntar nu på att jag strax ska fixa lunch till barnen, och viggo sen skall sova lunch till kl 14 ca.
Jag åker till bussen till jobbet runt 13:35, sen jobba till 23:45, buss 00:15
vilket resulterar i att jag är hemma i säng runt 01:30.
Det är här veckan kommer bli intressant.  Se nedan!


Tis:
Mamma går väl upp runt kl 8:15, hinna pussa barnen innan dagis, (mamma borde egentligen sova till typ kl 9, men de kommer ju inte gå.  Mamma äter, duschar, donar hemma tills viggo ska hämtas. Mammapromenadstid!
Viggo hämtas kl 11:30, hem - sover till ca 14.
Jag cyklar till bussen kvart i 2. = ingen mamma-viggo-leo-tid.
Jobba, åka hem, hemma 01:30, sovasovasova...

Ons:
barnen dagis 8:15, mamma sover (förhoppningsvis) till runt kl 11, eftersom man skall jobba till 4:30.
Viggo hem 11:30 - sova på en gång till ca 14.
Här hinner ja träffa honom typ 3,5timmar, både onsdag och torsdag. Leo kommer hem 14:30. så han får ja träffa typ likalänge.
Men thats it.  Sen åker jag till jobbet, bussen går runt kl 18. Timmes bussresa till 19:00. Hinna stryka arbetskläderna innan jobbet = tar en stund när de är fler som ska in och jobba, (detta gör vi självklart varje arbetspass)
och jobbar till 4:30. Buss hem 05:15 , i enkpg 06:08,
hemma i lgh 6:30.
Barnen vaknar runt halv 7,7 och mamma ska då somna, och sova HELST en natts sömn = 8timmar, alltså vakna
13:30-14, då Viggo precis vaknat efter sin lunchsömn, och leo kommer ju såklart vilha träffa mamma. :/
Och så igång igen. Hur ska detta gå?

Tors:
Barnens rutiner för Viggo till dagis, Leo är hemma för han går inte tors - fre.
Och sen samma sak som Onsdag...

Fre:
Barn 1 (viggo) till dagis, Leo hemma.
Mamma sover på till runt kl 14:30, eftersom jag idag skall jobba på kl 6 (!!!!) på Lördagsmorgon.
Buss till uppsala runt kl 19:43,
och sen ha en helt sjuk natt av vakenhet.

När man jobbat färdigt ska vi åka direkt när jag kommer hem till enköping igen runt kl 08:00 lördags morgon, till Karlstad.
Så blir i med öronproppar o sova hela vägen till Karlstad, och sen får daniel lämna mig i lgh och ta barnen till farmor och farfar på landet så jag får sova ut.
Sen är man ledig till Tisdag kl 16, då en till likadan vecka väntar.

Fråga mig inte hur detta ska gå till, jag är ingen superman..

Jag har 2 små barn hemma som räknar med at jag är här,
jag kan inte bara vara egoist opch jobba hur och när jag vill,
Daniel får ta hela hemmet och det här fungerar inte i längden.
Det fungerade knappt när jag jobbade på EH,
så hur ska det gå nu?

Vet fortfarande inte hundra hur Max kommer va öppet sen, om de är fygnet runt (som Uppsala)
eller om det är natt och sen frukost.   Får ta ett samtal till chefen, innan man blir för involverad och lite sent att dra sig ur.
Någonstans i det här måste man tänka på sig också.

Funkar det inte, så går jag under.
Så är det.







Kommentarer
Postat av: Ida

You're no super(wo)man.. som du skrev.. man ganska nära : D Jag hade inte klarat det alls, är förundrad över hur du orkar.. mamma & allt.. you're so strong. Kör på så mycket du orkar, hoppas det räcker, och gör det inte det - så finns det något annat för dig! Mrs Barista ; ) Love ♥

2010-04-05 @ 20:49:00
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Eve

Men tänk vilken erfarenhet det där blir! Arbetsledare i sitt CV är ju hur bra som helst! Du klarar det här. Det är ju "bara" 6 veckor. Kan ju kännas som lång tid, men det är snart över! Puss

2010-04-06 @ 12:00:47
URL: http://eveseden.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha fan vad jobbigt att skriva hela veckans "GÖRA"..

vart jobbar du natt???

2010-04-06 @ 12:29:56
URL: http://familjenskoglund.blogg.se/
Postat av: Ida

Jo visserligen, det vet jag väl, men det kanske du inte ville att jag skulle skriva? ^^ Puss ☺ ♥

2010-04-07 @ 14:20:49
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ska du också börja på Max i enköping när dem öppnar här? Fick också antställning där men bara del eftersom jag fort. pluggar .. De kommer nog ha öppet dygnet runt eftersom de ville att ja skulle jobba mycket nätter ;/

2010-04-09 @ 16:30:26
URL: http://fellsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback