Halleluja för förändring

Tisdag fm, klockan tickar emot 11. Jag sitter fortfarande i sovkläder och funderar över dagens dos av ångest.
Var de här verkligen så himla smart?

Nattvecka stundar,
tankarna säger saker jag vill tro på, men mitt hjärta är hittills inte övetygat.

Till annat som får en att fundera,
hittade en update på face om någon som funderade på vilka en vänner egentligen är.
Tog en funderare på samma sak, och kom fram till att jag inte har en aning.
Läste en väns blogg där de står att dom planerar för ytterligare livsomvälvande händelser, och jag viste inte ens om de. Läste en annan bekant blogg, och dom planerar stadsbyte, till min stora förvåning.

Är de för att jag Jobbar och inte hinner sitta och slavläsa allas bloggar, som man missar dom här sakerna?
Alla frågar när det handlar om nyheter / händelser inom familj eller vännersektorn, "Har du läst bloggen"?

Nej, jag läser inte era bloggar. (jämt) Ok?
Hoppar jag ens in på datorn hinner ja knappt starta skiten innan ja antingen har ett galet barn i famnen som kastar allt i sin väg, eller ett annat barn som skall se och ha förklarat allt man gör, alla bilder som komemr upp, vilka som sjunger sångerna och med mera med mera.

Ska man behöva Läsa sig till allt som händer,
är det för svårt att prata med varandra?
Är det så mkt enklare att bara ta för givet att alla i ens närhet / vänskapskrets sitter och faktiskt HAR TID till detta? Sitta vid datorn.
Jag tänker aldrig godta att detta har blivit ngt slags kommunikationssystem ISTÄLLET för att prata.
(Ungefär som jag byter ut telefonsamtal emot sms) 
Det är en Dålig vana jag fått nu när min fd telefon inte fungerade att ta emot / ringa ut samtal med.
Men jag vet att personen jag ville få tag i / ville berätta ngt för,
fick reda på vad jag ville om den svarade,. Va liksom inge fråga om den saken.

Men ni kommer i frågar mig om ja läst bloggen om vad hon gjorde igår, om vad som hänt hemma.
Nej, jag tänker inte läsa era bloggar för att få veta ALLT som händer.
Spec inte om stora saker, som ja trodde man ville prata om, men sina (närmaste?) vänner.

Min blogg är till för tankar som inte fylls i mitt huvud, saker som ja vill få ut , men inte nödvändigvis Måste prata med ngn annan om. Clear my head ibland bara.
Jag tycker mig inte skriva spec mycket stora saker som ja hoppas folk skall veta om, för ja förlitar mig inte på att ni läser. Hello, ja med min otroligt dåliga uppdatering! Ni som faktiskt läser här skulle ju aldrig veta ngt, om ja bara använde bloggen som en refill av mitt livs händelser när vi inte är varandra nära.

Jag vill bara att ni som faktisk känner er träffade, börjar PRATA med mig istället,
för jag har inte tid att sitta här Bara för att få mig en update om hur ni har det.

Nu blev visst de här ett sådant inlägg,
men jag tänkte faktiskt ringa några samtal idag också.

Ingen blogg, ingen facebookchat,
bara ett telefonsamtal.

Kan tillägga att vissa telefonsamtal kan man gärna stryka, och önskar man aldrig hade gjort.
Du är faktiskt ett gigantiskt pucko just nu,
hoppas du känner dig nöjd med valen du gör,
för man får liksom bara ett visst antal chanser.











Kommentarer
Postat av: Ida

Hej ÄLSKLING! Hoppas du inte tog illa upp igår då när jag frågade "om du läst Cia's blogg" - det var ju bara för att kolla så jag inte berättade om något som du redan visste om! : D Jag har också haft de där tankarna som du skriver, vilka som är ens "riktiga vänner" - och i svåra stunder som den jag faktiskt hade förra helgen så visade det sig.. att det är nog inte speciellt många.. och jag är också trött på att få höra på omvägar eller läsa på diverse bloggar om saker som man önskar man fått veta direkt från personen istället. Men det är väl så, med den här generationen.. tänk om internet skulle försvinna, tror ALLA (inte minst jag) skulle känna sig helt handikappade.



Puss på dig!! Ha det så bra på jobbet idag & inatt! Och screw alla som inte väljer dig, de väljer fel! ; D

2010-04-13 @ 12:47:13
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback