Borde vara lycklig

Skit va längesen man va in här,.
Jo, jag har faktiskt en anledning att inte sitta och spendera så mkt tid hr (som om ja gjord de tidigare)
anyway,. Jobar nu, på nya fina Espresso house i västerås, de känns bra, eller iaf överkomligt,. Nu såhär i början är de mest jobbigt eftersom ja har varit hemma 24seven sista 15månaderna med mina småliv (ta inge illa upp älsko) ;)

Men så är de.. I 15 månader har ja nattat barn, gjort typ 450 frukostar, typ389 middagar
(man drar minus alla gånger vi är sämnst och hämtar mat, eller när vi blivit bjudna på god mat från annans kök)
så blir de kanske typ 389.
Bytt typ 1800 blöjor, och nu känns det som om allt bara togs ifrån mig.. Allt ansvar, allt gnäll och tjat, men också all närhet, allt gos, alla ledsna miner när man lämnar rummet eller inte får som man vill.
Jag gick från att träffa mina barn och daniel mer än halva dygnen, till att träffa mina barn 4 timmar på över 2 dygn, det bytet känns faan inte okey!!

Och jo ja vet att det är u i början allt blir kaos, man kan inte planera hur det ska gå på jobbet så man får vara flexibel,

men jag är den enda som pendlar med än 2mil, men jag är också den enda som har 2 barn! Och vet ni vad,
jag jobbar nästan lika mycket som min chef, och tror ja är den enda som har en lång stängning för att sen öppna igen nästa morgon,. Vet inte om det alltid kommer vara så, eller om det bara är nu,. Ska ha ett möta med min platschef för att lägga fram mina önskemål om framtida schema, eftersom jag nu är schemalagd att jobba stängning även dessa kommande 3 Torsdagar, vilket betyder att kören blir lidande..  De är just nu inte värt de, inte ens lite.

Ja jag ska vara glad att ja har ett jobb, för ja vet hur sjukt svårt de kan vara nu att ens få chans till ett,
men det är inte alla som går i mina skor varje dag,
inte alla som måste lämna sina hjärtan hemma, och ha en sjuk skuldkänsla och ångest tills jag återigen sätter nyckeln i dörren väl hemma.

Men jag ska väl vara glad, antal jag...
För någonstans mitt i allt detta så har jag iallafall ett jobb,.

Vem har sagt att det ska vara så lätt hela tiden?

Tycker inte att vi haft det allt för lätt sista 10månaderna,
så trodde känslan när jag började jobba skulle bli mer positiv, inte ångets, skuldkänslor och egenhat...


Kommentarer
Postat av: Ida

Du är så duktig lillasyster, men jobba inte mer än du vill och orkar. Det får de ju förstå. Det var ju trotsallt inte snack om så många timmar från början, right? Och vi vill ha med dig på kören så du kan vara med på julshowen ju! ♥



Puss puss, hoppas vi hinner ses nåt också ; )

2009-10-13 @ 01:00:19
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback